2017. január 12., csütörtök

David Bowie emlékest - Szubjektív Katától

"The moment you know you know you know."

Múlt szombaton volt egy szuper David Bowie emlék táncest, emlékszel? Ott voltál?

Ha nem, olvasd el a Mahasti Hastáncstúdió vendégének, Sánta Katának a beszámolóját.
Kata kezdő hastáncos, ezért az élményeiben biztosan magadra ismersz majd.
 Biztosan neked is lesz pár „AHA!” élményed, amikor olvasod.
Pl. ilyenek: „Aha, ez nálam is így néz ki…”, „Aha, a férjem nekem is ezt mondja…”, „Aha, én is így szoktam stresszelni…” :-))) 
Szerintem Kata beszámolója rendkívül motiváló is egyben. Számomra és Kiseszti számára mindenképpen – hiszen pont az ilyen lelkes és szorgalmas tanítványok adnak erőt nekünk is a folytatáshoz, az ilyen beszámolók lelkesítenek fel minket is, a táncoktatókat. 
:-)

Olvassátok Kata írását szeretettel!
Ne felejtsétek el megnézni a fotókat is! 

****************************************************

A holdkóros álmodozó beszámolója a
David Bowie Emlék Táncest élményeiről, és az útról mely odáig elvezette 









David Bowie művészete rám mindig nagy hatással volt, a kedvenc korszakom tőle minden tekintetben a Ziggy Stardust-os időszak. 

Rembeczki Eszter volt az emlék táncest egyik megálmodója, kitűnő táncos, és nagyon jó tánctanár is egyben. A tavalyi év elején mikor Bowie meghalt, beszélgettünk arról, hogy mindkettőnknek nagy kedvence, és milyen mély hatásokat köszönhetünk neki.

Évközben készültünk a Csillagpor Hastánccsoportunkkal Mahasti hastáncgálájára, időközben nagyon sokat ötletelgettünk mindenfélén, emlékszem volt olyan mondatom is, hogy kéne egy holdas koreó, amire készíthetnénk Bowie ihlette fellépőruhákat... 
Valahogy így kezdődött bennem.

Aztán tavaly ősszel Esztiék egyik fellépése után Eszti mesélte, hogy erősen gondolkodik egy Bowie emlék táncesten, mondtam neki, hogy én 100%-ban támogatom lélekben mindenképp, de bármi mással is nagyon szívesen, ha tudom. Ha tánccal is tudnám azt is megtenném, de hát három év tánctanulás után kiállni a színpadra Bowie-ra táncolni eléggé elképzelhetetlennek gondoltam.
Főleg, hogy semmi előképzettséggel nem rendelkezem, és a tartósan görnyedt hanyag tartású középkorú nők táborát erősítem.

November közepén a facebook-on nyilvánosan is felkerült a kiírás, hogy táncosokat keresnek Esztiék. A merész felem azt mondta, hogy "hú, próbáld meg4", a másik, a lehúzó meg azt, hogy "á, ez elképzelhetetlen".
Valahogy mégsem hagyott nyugodni a gondolat, elkezdtem végighallgatni a Ziggys album összes dalát, mindegyiket kiveséztem zene és szöveg alapján. A Moonage Daydream volt az a dal, melyet saját magaménak tudtam érezni.

színpadi kosztümhöz az elképzelésem megvolt , anyagot már hónapokkal korábban megvettem, egy másik táncötletemhez, így ennek 80%-a megvolt, időközben elvállaltam egy másik fellépést, és volt egy hastáncverseny is, így decemberre tolódott a konkrét elképzelések megvalósítása mind ruhában, mind a koreográfia terén. 
Esztiéknek az az ötlete támadt, hogy legyen egy közös kooprodukció a Krisztiék csoportjával is, erre a felkészülést elkezdtük már novemberben.

A mi csoportunkban a lányokkal sokat próbáltunk, és közben Esztivel nagyon egymásra hangolódtunk, ez annyira jó, és felejthetetlen emlékeket hagyott bennem.
Így már a felkészülés időszaka is izgalmasan zajlott, a sok tanulás, az állandó gondolatban ottlevés eléggé elfárasztott, de nagyon jó élmény volt számomra.

A ruhám varrása a tervezettnél több időt vett igénybe, és már majdnem feladtam... ezek voltak a legnehezebb órák az egész felkészülési idő alatt, így ez az idő a koreográfiám megírásának a rovására ment.

Időközben Tevi hazaállított egy arany színű maszkkal, mondván ez megy a ruhámhoz, és valóban. Szuper, még egy kellék, ami jól mutat. Igen, de ez nem volt előre eltervezve, borul az eddig kigondolt koreó. :-)
Már csak hét nap van hátra, néha milyen sok... ez most nagyon kevésnek tűnt...

Január 3.-n készítettem el a fátyol kellékemet, mely több próbálkozás után nyerte el végleges kinézetét, a próbálkozások közepette a lakásunk egy nagy csillámportengerré változott át, ami annyira jól nézett ki, hogy elgondolkoztam azon, hogy a hagyományos por helyett képződhetne inkább csillámpor. Egyik éjjel bevillant: aranyspray-vel kellene ráfújni a villámokat, jó, olyat venni kell, ó, de jó, mégse, csak kölcsönkérni... Ezért köszönet és hála a CLUE zenekarnak, hogy a próbatermüket, és az arany sprayt használhattam.

A ruha 4.-én estére nyerte el végleges formáját, két napot tudok benne gyakorolni, nagyon örültem neki.

Január 6.-án volt közös próbánk Krisztiék csoportjával, onnan Brigit már régóta ismerem, és nagyon jó érzés volt, hogy végre együtt is táncolhatunk a színpadon is, hiszen Ő kétszer annyi ideje tanulja a tánc művészetét mint én, de évekkel ezelőtt a klubok sötét helyiségeiben sokat roptuk együtt. Most már koncertek, és egyéb kulturális rendezvények lettek a találkozási pontjaink, ahol már nem úgy táncolunk mint régen. :-)
Jól sikerült a közös próba, mindenki odatette magát a fáradtság ellenére is, a végére szuperül összeállt minden, nagyon jó hangulatban telt a kemény munka.
A szóló koreográfiámat közben csiszolgattam, és az előre eltervezett mozgások elnyerték szombat délelőttre a végleges formájukat.
Reméltem, hogy ezt elő is tudom majd adni úgy, ahogy azt elterveztem.

Indulás előtt fogat mostam, és a hétfőn betömött fogamból egy kicsi tömés és egy kis fogdarab úgy gondolta, hogy mégsem marad ott, így búcsút vettünk egymástól, de legalább nem fájdalmasat. 
Tevi mondta, hogy bevisz kocsival a stúdióba a lányokhoz, ami négyre volt megbeszélve. Az év egyik leghidegebb napját a kocsink akkumulátora nem bírta ki, így nem indult el, hiába jöttek segíteni tologatni a kocsit előre-hátra, de mégsem indult be. Az eltelt negyedórás próbálkozás alatt a taxitársaságot vagy négyszer hívtam fel, hogy igen kérek taxit, ja, mégsem, mert úgy tűnt, mégis indulni fog... Az őrült karaktert már ekkor elkezdtem gyakorolni, Esztit felhívtam hogy kések, és mikor felvette a telefont, mondtam neki, hogy taxit szeretnék, mintha a taxitársaságot hívtam volna... de mire ezt elhadartam, már tudtam, hogy nem is ezt akartam mondani, hanem azt hogy kicsit kések... nevettünk nagyon.

Végre beértem a stúdióba, már mindenki ott volt és készült, smink, ruha, a mozdulatok gyakorlása, én is gyorsan nekikezdtem, hogy időre kész legyek mindennel.
Újabb fordulat következett: kibontottam a postai csomagot,  megérkezett az arany színű műszempillám. Nagyon megörültem neki, pont mostanra volt szükségem rá.

Elkezdtem átöltözni, sminkelni, Vali segítsége nélkül nem lettem volna kész időre, ő sminkelte ki a homlokomat, az arcom, és a szám, szuper jól sikerült, hálás köszönetem érte ezúton is, meg a megnyugtató jelenlétéért és biztatásáért is!
Mártival és Másával a kocsiban bolondozunk, a gps hangosan mondta, merre kell menni milyen utca, Mása mondja, hogy az utca oroszul apát jelent, és így mindig tanulunk egymástól pár szót. Jó lenne többet tudni beszélni Másával, bár vicces történetek így akadnak igazán, mikor mutogatva mesélünk el egymásnak dolgokat. :-)
Megérkezünk a Könyvtár Pinceklubba.

Burány Juditék már itt vannak, készülődnek ők is, az asztaloknál sminkelnek, még nem tudjuk, hol lesz az öltöző. Izgatottságom már a tetőfokán, megnézem a színpadot, járkálok fel alá, közben egyre többen leszünk, köszönések mosolygások, nevetések. Aztán megmutatják, hogy hol tudunk átöltözni. Egy föld alatti labirintusrendszer egyik kis helyiségében van kialakítva az öltöző, egyből tudtam, hogy én innen egyedül biztos nem fogok kitalálni...
Mennünk kell a közös csoporttáncot egyszer eltáncolni a szinpadon. Egész jól ment, már amennyit érzékeltem belőle izgatottságom miatt.
Kígyózva tömött sorban megyünk vissza a szűk kanyargó folyosókon az öltözőbe...

Kb fél óra van kezdésig, sokan vagyunk a kicsi helyiségben, egy régen látott ismerős lány is fellép ma este, nagy a meglepetése, hogy velem pont itt fut össze, teljesen más környezetben szoktunk találkozni nagyon ritkán. Most képtelen vagyok bárkivel is komolyabb beszélgetésbe kezdeni...
Öltözni kell rohamtempóban, szerencsére a csoporttársaim, Judit és Edit segítenek nekem, így hamar sikerül mindent magamra rögzíteni, hogy mennyire stabilan az majd kiderül a tánc közben. :-)

Megpróbálunk kitalálni a labirintusból, közben eszembe jut, hogy milyen stílusos Bowie főszereplő a Fantasztikus Labirintus című filmben. Hát ez tényleg fantasztikus,  el is tévedünk hárman, hiába mondom, hogy én nem tudom, merre kell menni, akkor miért én megyek elöl? Visszafordulunk, Betti is közben mondja, hogy neki sem erőssége az innen való kitalálás, azt hittem, csak én vagyok ilyen szuper tájékozódási képességgel megáldva, de mégsem, végül Judit vezetésével újraindulunk, rögtön kivezet minket, közben próbálom rögzíteni az irányokat a fejemben, jobbra, balra, jobbra, azt hiszem, így volt valahogy, szerencsére többet nem tévedtem el.
Időközben megérkezett Tevi, Anett a családjával, Toma és Vanda, lelkesen üdvözöltem őket, és a fokozódó izgulásom ellenére megpróbáltam velük beszélgetni, Nagyon aranyosak, mondják, hogy ne izguljak, biztos jó lesz. 
Tanakodok, hogy az előre eltervezettek szerint maszkban kezdjem a táncot vagy táncoljak nélküle... Maradok a nehezebbik változatnál, hiszen máskor erre nemigen lesz lehetőségem, még az is lehet, hogy sikerül. :-)

Elkezdődik a táncest, a második fellépő vagyok, így az első táncból semmit sem látok, mert megyek bemelegíteni a színpad mögé.
Utánam Burány Juditék lesznek, így már ők is itt vannak, kicsit megnyugtató a jelenlétük, mivel jó kapcsolatban vagyunk, így próbálják az izgulásomat oldani a bemelegítés alatt. 
Aztán már én következek, a technikus kicsit nincs a helyzet magaslatán,  elindítja a zenét és utána hangosítja fel, emiatt az első másodperc lemarad, persze ettől kicsit megzavarodok, de rögtön elkezdem a táncot, de a kilencedik másodpercre sikerül gondolatilag belebonyolódnom, és emiatt elkapkodnom két mozdulatot, de minden a helyén, ami a táncomat és a zenét illeti.
A fátylam, és a kezemen a kesztyű persze nem a tőle elvárt helyen van, de megpróbálom korrigálni, a fátyollal sikerül is, a kesztyűmmel meg nem tudok mit kezdeni, így nem törődök többé vele, így marad és kész...

Aztán megpróbálok feloldódni a zenében, és nem törődni a nem várt fordulatokkal, a dal közepére talán sikerült is csak a zenére és a táncra koncentrálnom, semmi sem számít, csak az érzés, és emiatt nagyon jól éreztem magam.


Aztán lihegve rohantam átöltözni a csoporttánc ruhájába, emiatt nem tudom, hogy hány táncost nem láttam sajnos, pedig nagyon érdekelt a műsor egésze.

Mire visszamentem, Betti táncolt legyezőfátyollal, aztán szünet lett, így egy kis időt beszélgettem az ittlevőkkel, de komolyabb, mélyebb társalgásba nem tudtunk belekezdeni senkivel. 

Én úgy érzem, hogy egy dalt biztos nem tudtam volna választani, és nem is gondoltam, hogy bárki be meri vállalni, ez a Lazarus, tetszett Tóth Réka számomra merésznek tartott vállalása, a kosztümje, és a tánca is összhangban volt a dallal.
Rembeczki Eszternek, az est megálmodójának a szóló tánca tetszett a legjobban. Minden összhangban volt: a kosztümje, a haja, a sminkje, és bevállalta, hogy cipőben táncol, ami szerintem számára is kihívást jelentett, hiszen legtöbbet cipő nélkül táncol. Eddig ahányszor láttam táncolni mindig elvarázsolt, és ez most is így történt.

A közös csoporttáncunk ezután következett, Brigi javasolta, hogy álljuk be a kezdő pozícióba, és ott várjuk meg Esztit, míg gyorsan átöltözik, beálltunk, és pár másodperc múlva Eszti átöltözve ott termett.
Itt már egy csepp izgulás sem maradt bennem, nagyon vártam a közös táncot, nekem belülről hatalmas élmény volt az együtt táncolás, az egységben levés.








Következett az ismételt átöltözés, de ezt már nem rögtön kezdtem el, hanem megelőzték beszélgetések, néha könnyedebb, és néha nehezebb témákat érintve.

A végére kb. hajnali fél kettőre négyen maradtunk a helyen: Tevi, Vanda, Toma és én, a körülöttünk levő asztalokra a személyzet már felrakta a székeket is. A barátaimnak köszönhetően már nem erősítettem a józan nők táborát, nagyon jókedvem volt. 

Több játékfelhívás is volt a felkészülés közben. Az egyik, hogy a fellépők mindegyike választott magának egy kedvenc idézetet Bowie-tól, amit a tánca előtt felkonferáltak.
Az én kedvenc idézetem:
"The moment you know you know you know."


Felejthetetlen pillanatokat éltem meg.
Hálásan köszönöm mindenkinek aki egy cseppet is hozzátett az egészhez, és boldog vagyok, hogy a részese lehettem!


*********************************

Mahasti Hastánc - Szívvel-Lélekkel 
www.mahasti.hu 
www.facebook.com/mahasti10 
www.facebook.com/taneczhyvotabudapest 
www.youtube.com/user/Mahasti10 
Szívvel-Lélekkel Stúdió, 
Cím: Budapest, IX. kerület., Bokréta utca 12. Fszt. 2.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése