2019. július 4., csütörtök

A hastánc fogyaszt?

A hastánc fogyaszt?

Sokan teszik fel ezt nekem ezt a kérdést, bízva a pozitív válaszban. Nem tudok erre egyértelmű igennel vagy nemmel felelni.



A hastánc úgy általában, önmagától nem fogyaszt. Csak abban az esetben, ha otthon is rendszeresen (akár minden nap) intenzíven gyakorolsz és emellett megfelelően táplálkozol. 
Izzasztani nagyon megizzaszt. Egyrészt, mert egyrészt erősen koncentrálsz, hogy megértsd, hogy mi történik a testedben, és mit kellene érezned fizikailag és lelkileg a mozdulat tanulása, végrehajtása során.
Másrészt intenzív izommunkára késztet, főleg ha nem csak szépen, de dinamikusan is szeretnél táncolni.

Ha hastáncolni szeretnél és közben persze szórakoztatóan is szeretnél fogyni, akkor mindenképpen keress magadnak egy olyan hastáncoktatót, aki kimondottan kemény, izzasztó hastáncórákat tart. Vannak kimondottan zsírégető hastánctanfolyamok, vagy bellyfit órák, amik hasznosak lehetnek a számodra. És természetesen az orvos, dietetikus által előírtakat is érdemes betartanod. Így rövid idő alatt nagyon látványos eredményeket érhetsz el. És a legjobb, hogy mindeközben nem kínlódsz, hanem még élvezed magát a folyamatot is.

De a hastánc másik nagy előnye még az is, hogy egy idő után már nem fog érdekelni, vagy legalábbis nem fog akkora problémát okozni a számodra a vélt vagy valós súlyfelesleged, nem fogsz annyit aggodalmaskodni miatta, vagy lehet, hogy még örülni is fogsz neki, hiszen előnyt is kovácsolhatsz abból, hogy „van mit rázni”. Nézz csak meg más gömbölyded hastáncosokat, vagy csak olyanokat, akik nem a mai kor piszkafa divatjának felelnek meg.



Az ismert mai táncosnők közül is rengetegen nem felelnek meg az „ideális” testalkatnak, mégis fantasztikus táncosok és elismert művészek. Nézd meg például őket: 

Anna Borisova

Yalia

Ők aztán kihasználják testük minden egyes porcikáját, megélik testük minden rezdülését! 
Tégy így te is! 

Ha van véleményed a témáról, van tapasztalatod, vagy netalán még csak kérdéseid vannak, oszd meg velem! 
Örömmel veszek minden kérdést, kételyt, talánt és talányt.

Írj a mahasti_titkarsag kukac yahoo.com címre vagy üzenj az alábbi elérhetőségeimen.
Szeretettel várom a javaslataidat, hogy a hastánc és a testiség, a női test kapcsán milyen témákat járjunk körbe.




*********************

UPDATE: Köszönöm a sok értékes hozzászólást, és hogy máris ennyien megosztottátok velem a személyes és szakmai tapasztalataitokat "A hastánc fogyaszt-e?" témában. 
Aki engedélyezte, hogy idézzem, azt idézem máris.
Sok magyar hastáncos és tapasztalt oktató mondta el a véleményét, ami megtisztelő a számomra. 


Fogyni önmagában nem lehet a hastánctól, valóban az a tapasztalatom,de megváltoztatja az alakot. Mióta táncolok, azt vettem észre, hogy karcsúbb a derekam. A másik dolog, hogy beletörődtem abba, hogy a kilókon nem tudok változtatni, viszont a tartásomon igen. A tánc miatt muszáj egyenes tartást felvenni, ami által kevésbé látszik, ha van egy kis felesleg. J
És tényleg igazad van, az ember annyira bele tud merülni a mozdulatokba, hogy tényleg mindegy, mit mutat a mérleg.
J” 



„A hastánc az 'formáz', én azt vettem észre, mikor intenzíven táncoltam (és sok mindenkin). A derék oldalsó izmai szépen megerősödnek és olyan formás lesz. Minden testalkatnál észrevettem ezt!! Olyan szép, ívelt, erős lesz idővel. Úgy is mondhatom: nőiesebb.” /Susanne Schmidt/

„Hahha, bizonyos szint után bizony igen, fogyaszt. Tapasztalom. Egy keményebb Shiraz-os este (éttermi tánc) az 2-3 kg mínusz.


Aki így szeretne átalakulni, annak ajánlom, mert pozitív élményben lesz része. Természetesen akkor nem, ha heti egyszer-kétszer jár. De ha rendszeres, intenzív, pl. minden nap foglalkozik vele, vagy mi táncosok, akik rendszeresen fellépünk, bizony egy komolyabb fellépés után 1-3 kg is lemegy. Nálam legalább is." / Szőke Mirjam/


"2006 óta hastáncolok (képzeld, még nálatok kezdtem!) és állítom, hogy a hastánc nem az a mozgásforma, amitől le lehet fogyni! Már azt hozzátenném, hogy nem fogyókúrázok, tehát a táplálkozásomra sem figyelek oda. 28 évesen kezdtem hastáncolni, akkor nagyon vékony voltam, még 45 kg 157 cm. Most ehhez a magassághoz 65 vagyok. 41 éves elmúltam. Szóval, az a helyzet hogy én inkább híztam, pedig hetente több hastánc órát tartok és van most egy diszkó jellegű edzős órám is. Hát nem vagyok rá büszke, hogy ennyit híztam, de sosem a fogyókúra miatt műveltem a hastáncot. Viszont a tanítványaimnak világosan megmondom, hogy ettől a mozgásformától nem fognak fogyni, még akkor sem, ha akarnak! Küldök két képet. A fehér ruhás kb. négy évvel ezelőtti, a másik meg másfél évvel ezelőtti. Kb 10 kg van közöttük, a derekamon látni a különbséget.”
/ Erdei Zsuzsanna/





„Mikor kérdeznek, minden alkalommal elmondom, hogy formáz. A legjobb példa vagyok rá. Talán emlékszel; 35kg-t híztam 3 hónap alatt (pajzsmirigy okán), mindezt arányosan. A kirívó eseteket, ha nem nézzük, akkor is látványos, ahogy elkezd formázódni az ember háta, dereka, combjai,stb.”
/Bacsa Ildikó, Tahmina - https://m.facebook.com/www.tahmina.hu/ /


"A két terhesség alatt összesen 35kg jött fel. Fogyókúrázni még nem tudok a szoptatás miatt, de ahogy elkezdtem a szüles után táncolni, mindenki mondta, "Hogy mennyit fogytál!" Hát nem, csak alakult át/vissza a testem."
 /Tóth-Czirják Aliz – https://www.facebook.com/hastancfesztival/ /


"Formáz! :) És nemcsak a mozgás okán, hanem mert olyan női öntudat épül vele, amitől az egész tartás megváltozik. És ahol szép a tartás, ott karcsúbb a derék, szebben feszülnek a keblek és formásabb a popsi..."
/Erdei Melinda/



"Ez sokkal bonyolultabb kérdés, mint hinné az ember. Fogyni attól fog az ember, ha kevesebb kalóriát visz be, mint amennyit felhasznál. A mozgás természetesen segíti a fogyást és a tánc mint kardió, amennyiben a megfelelő pulzusszámon, intenzitáson tartja az edzést valaki, akkor beindítja a zsírégetést. Viszont önmagában fogyasztani nem fog a tánc, sajnos a tartós fogyás titka még mindig az étrend (kb. 80%) és mindössze 20% a mozgás. Szóval, aki csak a hastáncra alapoz a fogyáshoz, akkor nyilván nem fog fogyni egy dekát sem, viszont ha életmódváltás részeként vezeti be, akkor lesz fogyás. Természetesen az izomépítés miatt lesz a testalkatban változás, viszont ez a tánccal egy hosszabb távú folyamat - gépekkel, súlyzós edzéssel rövidebb idő alatt lehet látványosabb eredményt elérni, ha valakinek kifejezetten ez a célja :)"
/Dusza Anikó/ 




*******************************************
Mahasti Hastánc - Szívvel-Lélekkel
Szívvel-Lélekkel Stúdió, Cím: Budapest, IX. kerület., Bokréta utca 12. Fszt. 2. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése