2023. április 4., kedd

Hastáncoktatói Mentorprogram - Eszközhasználat, Orientális táncjáték hétvége

 Hétvégén újra a Hastáncoktatói Mentorprogram hallgatóival találkoztunk.

Imádtam az egészet, mint mint mindig. :-)



Szombaton a hallgatókkal megvitattuk az őket aktuálisan érintő hastáncoktatói szakmai kérdéseket. Odafigyelve, személyre szabottan, sokat ötletelve, rengeteg tapasztalat megosztásával segítettem őket és segítették egymást is az új hastánc tanfolyam elindításában, illetve egy nemzetközi rendezvény megszervezésében. 

Az Eszközhasználat tantárgy keretein belül ezúttal az ízisz szárny volt a fókuszban. Az elméleti részben átvettük a szárny jellemzőit: anyagát, szineit, formáit. Foglalkoztunk azzal, hogy mi mindent lehet kifejezni a szárnnyal, mint tánceszközzel, milyen zenét érdemes hozzá választani, milyen orientális táncstilusokban használható.


A gyakorlati részben átvettük a mozdulatokat több szempont szerint csoportosítva, végül pedig összeállítottunk egy csoportos formációs kombinációt. Rendkívül izgalmas, kreatív munka volt minden résztvevő számára, teli új ötletekkel, lehetőségekkel, és totális egymásra hangolódással. Ezt nevezem igazi csoportmunkának! 


Fotózkodni megint elfelejtettünk (miért nem lepődöm már meg ezen???....), de a lenti képeken találhatsz egy kis ízelítőt abból, ahogy Rita próbálgatja a szárnyait, azaz bemutatja a szárnyas pózokat. :-)








Vasárnap újra Győrffy Katalin volt a Mentorprogramon a meghívott vendégoktató.

Alig vártuk ezt a találkozást! 

Az Orientális táncjáték tantárgy keretein belül betekinthettek a kulisszák mögé, megismerkedtek közelebbről is Kata színházi, színpadi tevékenységeivel. 

Kata vezetésével a hallgatók foglalkoztak a táncszínház és az orientális tánc történetével, a hastánc jelentőségével.

A gyakorlati részben gyakorolták a rendezést, dramaturgiát, a színpadi kifejezés eszközeit, és ami talán még a legfontosabb, az önismereti munkában is elmélyedtek. Csodás történetek bontakoztak ki, örömteli felismerések jöttek, amit csak egy ilyen Győrffy Katalin kaliberű művész-pedagógus hozhat ki a hallgatókból. 


Néhány a visszajelzések közül:   

Rita: 'Nagyon szuper és inspiráló volt ez a hétvége is, köszönjük!!  

Én még mindig nagyon lelkes vagyok, és tele ötletekkel, a munka is jobban megy "


Luca: "En is mar regota szerettem volna talalkozni Kataval, es szakmai eszmecseret folytatni vele. Es az izisz szarnyas koreo/otletelgetes es szakmai nap is nagyon jo volt. Felengedtem/-tuk a hetkoznapokban elfojtott kreativ elmet."




Enikő:

"A szombati eszközhasználati nap pedig szintén szuper volt!
Szeretem az íziszt, csodás vele szárnyalni, és kezdőként végre valamiben igazán kiélhettem magam. 😊 Nagyon élveztem az egész napot, a többiekkel a koreográfiát, a jól megszokott, „Mahasti-s” légkörben és támogatással. ❤"




 


"Nehéz ezt a napot szavakba önteni, hiszen annyi minden történt, mintha egy 2-napos tréningen lettem volna, mégis úgy elreppent az idő, mintha az egész csak 1-2 órás lett volna. Rengeteg információval lettem gazdagabb; ahogy Kata beszélt, mindenegyes szavát le akartam írni, mert annyira fontos volt minden, amit mondott. Úgy a tánctörténetről, mint a technikákkal kapcsolatban. Kata egy fantasztikus oktató, egyedülálló személy, igazi jelenség, egy díva! Sugároznak belőle a pozitív energiák és az erő. Képzettségi repertoárja lenyűgöző. A bemutatkozásnál elkezdtem felírni, mikkel is foglalkozik, hogy később át tudjam nézni milyen előadók tartottak workshopokat. Eddig jutottam: természetgyógyász, hastáncoktató, koreográfus, táncterapeuta, idegenvezető, arc tréner … és pár dolgot így is kihagytam 😃 Nagyon emlékezetes nap volt, még másnap is alig bírtam másra koncentrálni, teljesen elragadott a Flow. Hálás vagyok, hogy ott lehettem, köszönöm Katának, hogy tanít, türelme és bíztatása nagyon jól esett kezdőként. ❤"



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése