2015. április 16., csütörtök

Sajnos lyukas a szám... És mi az a medita?

Végre újra!
Pótolom a réges régi elmaradásaimat; jönnek a gyerekszájak!

Időrendben visszafelé megyek. :-)

************

Bazsi

Ülök a kertben, behunyt szemmel élvezem a tavaszi napsütést, a madárcsicsergést, csöndeskedek, elvagyok magamban. Bazsi mellettem homokozik, játszik, magyaráz, cipekedik, tesz-vesz, közben pedig rájön, hogy én meg nem csinálok semmit.
Megszólal:
- Anya, mit csinálsz?
- Meditálok.
Összeráncolja a homlokát, gondolkodik, majd rákérdez:
- Mi az a "medita"?

*****

Bazsi nagyon lelkesen várja az igazi telet, a havazást. Esik némi hó, mire felvetem:
- Lehet, hogy holnapra már lesz is annyi hó, hogy el tudjunk menni hógolyózni....
Bazsi válasza:
- Neeeeem! MOST van holnap!!! De tényleg!

*******

Mandarint veszünk, az a gyerekek nagy kedvence. Bazsi meglátja, kiabálni kezd:
- Hurrá!!! Margarin!!! Nagyon szeretem a margarint! Anya, adjál nekem margarint!

*******

Este az ágyban beszélgetünk.
- Ezt hallgasd meg, anya! - mondja nagyon komolyan, fontoskodva. - Vicceset mondok!!! .... (hosszan gondolkodik)
- Mondjad... (bátorítom)
- Ha nem találom meg a csokit, akkor inkább felmászok a falra! - közli okoskodva.
- Hú, és ezt a vicceset egyedül találtad ki? - kérdezem.
- Igen! - feleli. - És így tovább! - teszi még hozzá.

*****

Este mesélek a fiúknak, Dokinak és Bazsinak.
- ... és akkor kitalálták, hogy a bográcsban főznek paprikás krumplit ....
Bazsi meg Doki felváltva kiabálnak közbe:
- Meg borsólevest!
- meg zellerlevest!
- meg töklevest!
- meg szilvalevest!
- meg körtét!
- meg málnát!

Nagy nehezen folytatom a mesét:
- Mivel éppen málnaszezon volt, a mackómama óriási nagy kosár málnával tért haza és finom málnalekvárt főzött belőle...
Doki közbeszól:
- De előtte a kislánya kiírta a Facebookra, hogy jól sikerült a málnaszedés....


********

Bazsi odabújik hozzám és megkérdezi:
- Mondtam már, hogy szeretlek?
- De jó! Én is szeretlek!!! - felelem én.
Mire ő:
- De azt kérdeztem, hogy mondtam e már!?

*******

Bazsival orvososat játszunk. Éppen vizsgál engem.
- Akkor szorítsd így a hónod alá ezt a ... ööö... centimétert.... (ellenőrzi a mérést, nézi-nézi...) ... ööö... hagyjuk.
Köhögök párat, mire ő:
- Akkor most nyisd ki a szádat. Bevilágítok a szádba.... (benéz)... Hát igen. Sajnos.... lyukas a szád. 

******

Bazsi szereti "intellektuálisan", komolykodva kifejezni magát. Beszól Dokinak is, amikor az nem jön a hívásunkra:
- Mert mindig csak püföli azt a hülye gépet! Semmi értelmes nem jut az eszébe!

********

Doki

Aranyos kis lila hálóingben mászkálok otthon, amin régies asztrológiai jellegű nap, hold és csillag ábrázolások vannak.
Doki szigorúan rákérdez:
- Mi ez a HITVALLÁSOS ruházat?!

***

Odabújik hozzám, majd "kedvesen" megjegyzi:
- Anya! Te csak egy kicsit vagy karakteres! Most ne haragudjál már... De őszintén.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése