2016. április 1., péntek

Takonya és toloszkóp - Balázska is aranyat köp

Április elsejére való tekintettel megosztok veletek néhány Balázska aranyköpést. :-)
Kb. fél évre visszamenőleg. :-)))

Megyünk az autóval, közlekedünk a városban, Balázska csillogtatja friss szókincsét.
- Az ott egy FEKVŐRENDŐR volt! - kiabálja. - FEKVŐRENDŐRAUTÓ. - pontosítja magát.
Majd megdicséri magát, ahogy Dokitól hallotta. (Doki ugyanis rendszeresen közli, hogy ő mennyire "pro", azaz "király". :-))
Balázska:
- Ugye, milyen PÓ vagyok? Nagyon PÓ vagyok! Ez nagyon PÓ!

*****

Anyukámék kertjében egy fatörzs csonk oldalán baromi nagy gomba nőtt.
Balázska rámutat:
-Nézd, anya! Egy GOMBAFA!
És tovább magyaráz:
- Sokféle gomba van, tudod? A mérges gombát - azt nem szabad megenni! Csak a JÓKEDVŰ gombát!

*****

Megyünk haza az oviból, minden csupa pocsolya és sár a nagy esők után.
Bazsi kihasználja az alkalmat és jól beletapicskol a pocsolyákba meg a sárba. Majd rám néz és jelentőségteljesen megállapítja:
- TAKONYÁZOK.

*****

Könyveket nézegetünk, beszélgetünk az állatokról. Látjuk a régi állati csontvázakat is. Egyszer csak Bazsi felüvölt:
- Az egy dinoszaurusz!!! .... Csak már KIDÖGLÖTT. - állapítja meg csöndesen.

*****

Imád barkácsolni, imádja a szerszámokat és mindent, ami egy építkezéssel vagy bármilyen szereléssel kapcsolatos lehet. Elmentek apával az OBI-ba és kapott egy szép, narancssárga colostokot. Egész nap azzal játszott, hajtogatta, nyitogatta, nekem is megmutatta.
- Nézd, anya, mit kaptam az OBI-ban! TOLOSZKÓP! Ez itt egy TOLOSZKÓP!

A colostok a kádban is jó szolgálatot tesz... Lehet pl. szemüveget készíteni belőle. Csak előtte kiskutyát, nagy zsiráfot, mérleget, forgó játékot és vízimalmot is kell csinálni belőle. :-) 


*****

Egyik este már csak ő nem alszik. Üldögélek az ágya mellett, várom az eredményt...
Bazsi egyszercsak megszólal csöndesen, kedvesen:
- Anya... Ha reggel felkelek, adsz majd nekem enni?
- Hát persze, tündérem. - felelem.
- Mert éhes vagyok...
Kis szünet, csönd, majd újra megszólal:
- Anya... Ha AKARSZ, akkor már most is adhatsz nekem enni...

Ki is megyünk egy kis éjszakai vacsizásra kettesben. Üldögélünk, csacsogunk, beszélgetünk. Bazsi nagyon szereti a fejtörőket és imád számolni is.
Látszik az arcocskáján, hogy nagyon gondolkodik valamin, majd egyszer csak felderül az arca és megállapítja:
- Anya, neked pont annyi cicid van, mint ahányan vagyunk most a konyhában!

*****

Hazaérek, Bazsi beszámol a napjáról:
- Anya! Én nagyon kevés rossz tettet hajtottam ma végre!
Majd kiegészítésképpen hozzáteszi:
- Hajnika nagyon sok rossz tettet hajtott ma végre!

*****

Hajnika a "Nem vagyok álmos, nem akarok aludni!" c. műsor után 2 perccel. :-)

Bazsika a "Nem vagyok álmos, nem akarok aludni!" c. műsor után 2 perccel. :-)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése