2009. szeptember 10., csütörtök

Erotikus tánc

Az erotikus tánc nemrég került fel a kedvenc hobbijaim listájára. Ez a lista amúgy nem túl hosszú, mert a hastáncon, a családon és a spiritualitáson kívül nem sok minden érdekel. (Nyugodtan mondhatjuk azt is, hogy szakbarbár lettem, ugyanúgy, ahogy nyelvészként is az voltam...) De az erotikus tánc valamilyen szinten szorosan kapcsolódik az én hivatásomhoz is: a nőiség megéléséről szól; egy új dimenziót ad hozzá, hogy egy kicsit másképpen is nők legyünk, mint a hétköznapi életben. Persze, ugyanúgy, ahogy a hastánc, visszahat a hétköznapi életünkre, a hétköznap viselt női énünkre is. Az erotikus táncórák után ugyanazt élem meg, mint amiről a hastáncos tanítványaim is beszámolnak: felpezsdül a vérem, sokkal magabiztosabbnak, nőiesebbnek, sugárzóbbnak érzem magam, mikor kilépek az utcára. És persze ez vonatkozik a párkapcsolatra (és egyebekre...) is. Bár a hivatalos, összefoglaló neve diszkréten "egzotikus tánc", de ezt az elnevezést biztosan nem fogom használni a saját életemben. Egzotikus tánc ugyanis sok minden lehet. Pl. a jávai tánc a mi szemünkben elég egzotikusnak tűnik, viszont az erotikától kicsit távol áll, legalábbis nekem. És hát az "egzotikus táncok" az én életemben kizárólag az erotikáról szólnak, ami inkább a nőiség megélésének külső jegyeire vonatkozik, mint a belsőkre. Nyilván ezekben is meg lehet találni azt a fajta mély spiritualitást, ami a hastáncban alapvetően benne van, de ezzel még nem foglalkoztam, és nem is célom jelenleg. Most csak élvezni akarom azt, amit ettől a tánctól kapok. (Egy gondolat erejéig visszatérve az elnevezéshez: megértem Almát, aki minden esetben az "egzotikus táncok" elnevezést használja. Hiszen mi, hastáncosok is sokkal jobban szeretjük az "orientális táncok" elnevezést, ami sokkal többrétűbb, mint a "hastánc" szó, és sokkal jobban magába foglalja a lényeget.) Ezért is hívtam meg Pirner Almát, hogy tartson nálunk is workshopot. Kedden volt a Szívvel-Lélekkel Stúdióban a Stiletto tréning, amiről Pirner Alma hivatalos weboldalán nagyon sok infó van, illetve a legelső, kísérleti tréningről szóló cikk (amiben én is szerepelek több képpel) a Velveten is olvasható. Nálunk is nagyon jól sikerült a tréning, jó hangulatban telt az óra, jó volt együtt bénázni és ügyeskedni, izzadni és erőlködni, és persze szépülni kívül-belül. :-)
Remélem, hogy folyt. köv., rajtam nem múlik. :-) ------------- Az első tréningen az első sorban nyomulok éppen :-)
*
Közös pucsítás Almával. :-) Na ez az, amit a hastáncban nem szabad! :-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése