2009. szeptember 15., kedd

Táncol az energia óceánja...

Már alvás közben is .... Koreográfiákat írok, rendezek, instruálok. Idegeskedek, hogy jók legyenek a fények... Látom magam előtt a táncosokat, hallom a zenét.... Tegnap éjjel pont a Shiva Lingamot láttam. És eljutottam abba a fázisba, amikor már mindenről a TranszOrient jut az eszembe. Meg az, hogy "Soha többet semmilyen előadást!..." Persze, ez majd elmúlik, ahogy a gálák után is mindig elmúlt, pedig már hány ezerszer megfogadtam azt is, hogy "Soha többet semmilyen gálát!" ... A Shiva Lingam örök és megunhatatlan kedvencem. Ez az a koreográfia, amiben a legjobban ötvöződik a hastánc-erotika-spiritualitás. Hálistennek, a lányok is imádják. Nem csoda. Nagyon jó élmény táncolni is, bármelyik szerepet is táncolom éppen. Már alig várom a szeptember 27-i workshopot, amikor egész délelőtt csak a darbuka körül kerengünk és istenítjük. :-))) Lassan egész szép gyűjteménnyel rendelkezem már Shiva Lingam képekből. Be is illesztem néhány kedvencemet: És ma találtam ezt, ami nem kifejezetten Shiva Lingamot ábrázol, de tökéletesen tükrözi a koreográfia hangulatát, mondandóját, a formációkat: :-))))
Az Origo egyik cikkéhez volt illusztráció. A kicsi sárga az én vagyok a darbukán... :-) Na, ez az a fázis, amikor már a szexről is a TranszOrient jut az eszembe. És nem fordítva. Ezt már akár kórosnak is mondhatnánk, ha nem élvezném ennyire. :-) Prakash megfogalmazása szerint: "A Sivalingam közismert, mégis Indián kívül általában félreértett szimbólum. Az ősi India nem ismerte a tabukat és elfojtásokat, amik az európai kultúra jó részét jellemzik. A férfi és női teremtő elvet szent csodának tekintették, így a Sivalingam egyben a világ tengelye, és Földanya az alapja. Az ókori Görögországban, Egyiptomban és más ősi kultúrákban is maradtak fenn hasonló jelképek. Az indiai jóga azonban ismeri a belső Lingamot is, ami nem más, mint a gerinc mentén egymás fölött elhelyezkedő csakrák sora. Ugyanaz az energia, ami kifelé nemzőerőként jelentkezik, belül felemelkedve (mint a Lingam körül kígyózó Kundalini-Shakti) felébreszti a csakrákat és a Megvilágosodáshoz vezet." Van egy vers, amiből a címben is idéztem. Az is ugyanígy a "Shiva Lingam életérzésről" szól: A Tudat és az anyag kapcsolata az energia. Siva és világa között a kapcsolat Shakti anya. Senki nem vezethet el az Atyához, csak az Anya. Anyánk tánca ez az egész világ, minden az Ő álma. Táncol az energia óceánja isteni párja körül, aki őt álmodja. /Vörös Ákos: Apa, Anya/ És az elmaradhatatlan, gyönyörűséges, mindent kifejező TranszOrient plakát, amiért annyira hálás vagyok Johannának, Prakashnak és Editnek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése