2012. május 5., szombat

Úristen, ti megvarrtátok a csirkét???!

Családi ebéd nagymamáéknál, családi sztorizgatásokkal. Nagymama mesél, Doki figyel.
- És a dédipapa is feküdt akkor az idegosztályon.
- Tényleg??! Miért? - kérdezem én.
- Mert neki a fejével volt néha probléma.
- Túl kopasz volt! - magyarázza meg azonnal Doki.

Ebéd közben kitálaljuk a csirkét. Nagymama instruál, hogy ki mit csináljon:
- Te hozd a rizst, te meg szedegesd ki a tűt a húsból...
Doki meglátja és elszörnyedve felkiált:
- Úristen, te megvarrtátok a csirkét??!!


Családilag ülünk a kocsiban: a két gyerek, én, Balázs pedig vezet.
Kb. 30-cal követünk egy teherautót.
- Jaj, nem kell gyorsan menni, nem kell ám előzni!!! - aggodalmaskodok én (folyamatosan).
Doki lelkesen kiabálni kezd:
- De igen, mert bennem rajtam van a nyerési vágy, úgyhogy taposs bele!!!!


Doki rendszeresen "gyúr". egyik este vacsora közben, súlyzók nélkül emelgeti a karját, feszítgeti a bicepszét. Megszólal:
- Nézd, anya, LÉG-KONDI!


Dokiék mindenféle vízi, vízparti, szárazföldi dolgokról tanulnak környezetből. Ez a humorára is hatással van.
Egyik nap vidám hangulatban "party" zenét hallgat, majd megszólal:
- Diszkó-party-fecske!


A szemhéjamról leműtöttek egy anyajegyet. Napokig napszemüvegben jártam, hogy megkíméljem embertársaimat a látványtól.
Amikor Doki először meglátott, még le volt ragasztva a heg, és Doki a szokásos kifinomultságával fogadott:
- Úristen, de csúnya! - mondja elborzadt fejjel. - Jaj, nagyon fáj? - teszi hozzá empatikusan.
Pár nap múlva megyünk együtt az utcán, beszélgetünk, Doki győzköd:
- Igen, vedd csak le a napszemüvegedet, anya, úgyis látszik, ha hordod! És ne törődj vele, ha kinevetnek vagy csúfolni fognak azért, mert csúnya vagy!


Doki rendszeresen kifejti, hogy ő nem akar feleséget, barátnőt, és szex nélkül is nagyon jól lehet élni.
- Én azért nem akarok nőt, mert akkor az egy idő után állandóan azzal nyaggatna, hogy gyereket akar. Még egy gyereket.- mondja.
- És az miért baj? - kérdezem.
- Mert én nem akarok még egy gyereket. Nem férnénk el.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése