2013. június 4., kedd

Lila elefánt, Dunapart és plázázás

Balázska egyszerűen imádja a Dunapartot.

Van, amikor csak úgy üldögél és dúdolgat magában, hogy "Duapaaaat, Duapaaaat, Duaaaa, Duapaaaat..."
Máskor mesél, hogy mit is láttak:
- Duapaaat. Apa! Tacsa! Szétá. Gugó. Vakkka!
(Azaz amikor apával a Dunaparton sétáltak, kimászott a vízből egy kacsa. Ott sétált, leguggolt meg vakarózott.) (És persze ezt mutatja is a kis kezével, hogy hogy vakarózott a kacsa.)

Megint máskor pedig már öltözik is magától, veszi a kis cipőcskéjét, megy az ajtóhoz és kiabál:
- Indúúú! Dunapaaat! Indúúú! Indúúú!

Múltkor pakoltam és közben énekelve mondogattam, mit is csinálok, hogy szórakoztassam közben a gyerekeket. Helyére dobtam a lila elefántot és énekeltem:
- Lila elefá-á-ánt...
Balázska azonnal ugyanúgy énekelve válaszolt:
- Dunapa-a-aat!

******

Balázskának vacsorát adok, ízesítem a kajáját, közben kérdezgetem:
- Na, milyen lett? Jó? Elmegy?
Balázska bólogat:
- Elmegy. Haza.

******

Néha nehéz kitalálni, mit is mond, de igyekszünk. :-)
Múltkor határozottan ismételgette:
- Pika!... Pika!... Pika!... Köve! ... Köve!...
Rákérdeztem:
- Azt akarod mondani, hogy "Fekete bikapata kopog a pepita patika köveken"?
- Igen! ... Pati-köve!... Pati-köve! ...

*******

Doki elmélyülten számítógépezik, én meg Hajnikát öltöztetem, vágom a körmét, stb.
Mondom is neki:
- ...és akkor most levágom a kis körmöcskédet, hogy szép legyél...
Doki kinéz a gép mögül és azonnal beszól rosszallóan:
- Na, tessék, már plázáznak!

*******

Doki mindig a szememre hányja, hogy kövér vagyok és fogyjak le. De egyik nap megsimogatja a hasamat és megdícsér:
- Már egész jól lefogytál... De tényleg!
Majd a fülembe búgja:
- Anya, elárulod nekem a sikeres fogyásod titkát?...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése