2014. október 21., kedd

Nyálki cipő, kupacsínó, csoki szóra

Balázska aktívan ontja az aranyköpéseket. Hihetetlen szókincse van, mindent egyből beépít a beszédébe, amit csak hall.

Ülünk a kis családunkkal az autóban, megyünk... Balázska megállapítja:
- Apa, ugye milyen gyószan megyünk most?! Olyan gyószan megyünk, mint az ÁJJAT!

*********

- Nézd, anya, milyen szép cipője van Hajnikának! ... (mutatja felém a cipőt)... NYÁLKI! ... Ez nyálki cipő!

************

Egyik reggel boldogan újságolva szalad hozzám, mutatja a bilit:
- Idenézz, mennyit pisiltem, anya! Annyit pisiltem! Én nem is tudom, hogy hogy fért ennyi belém!

Egyébként ilyenkor Hajnika is mindig rohan velem, hajtja a kíváncsiság... Ő is mindig belenéz, jól beleszimatol a bilibe, és közli, hogy "Bűűűűű....."

*********

Jövünk haza az oviból a gyerekekkel. Doki addig rosszalkodik, míg végül kiabálni kezdek velük.
Doki döbbenten rámnéz és közli:
- Úristen, de pszichopata vagy!
Mire Balázska azonnal a védelmemre kel és felkiált:
- Nem Siho Kata!!!

Balázska gyakran kapaszkodik fel a babakocsi hátuljára, amikor Hajnikát tologatom. Nehezen tartja ott magát, ezért mindig megkérdezem:
- Támaszkodsz közben a fejeddel a hasamnak?
Természetesen ennek mindig örül. Múltkor viszont elfelejtettem megkérdezni, így követelni kezdte:
- Támaszkó! Támaszkó!!!

*******

Esténként Balázska és Hajnika a kádban együtt főznek nekem mindenféle finomságot: borsófőzeléket, narancsos kávét, répás kávét tejszínhabbal...
Hajnika is nagyon gyorsan beletanult a főzésbe: ügyesen megtölti a mini vödröcskéjét, nyújtja felém és közben cuppog - így jelzi, hogy egyem meg, mert nagyon finom. :-)
Balázska azért már részletesen elmondja, milyen kávét is főzött nekem.
ahogy nyújtja a kb. 15. csészét, megkérdezem:
- Hú, ez nagyon jól néz ki! Mi ez? Csak nem kapucsínó??!
Balázska rámnéz, látom, ahogy kattognak a kis fogaskerekek... Majd helyesel:
- Igen, KUPACSÍNÓ!
- Hú, és jól látom, hogy tettél rá csokiszórást is?
- Igen! Van rajta csoki szóra! ... És vanília szóra is van rajta!

**********

Balázska ebéd közben egyszer csak megdicsér:
- Igazán ízleteset főztél, anya! Ez nekem igen ízlik!

**********

Fürdik, játszik a kádban. Mondom, hogy mindjárt jövök és kiveszem, mire jóváhagyólag bólogat:
- Jó, akkor én addig mosókólázok! .... Ez itt a mosókóla!
És mutatja a kis palackot, amivel locsolgatja a csempéket.

*********




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése