2022. január 10., hétfő

Visszajelzés - Hastáncoktatói Mentorprogram, Nagy Flóra, 2022.

 Nagy Flórától kaptam ezt a visszajelzést. Flóra két év tanulás után végzett a Hastáncoktatói Mentorprogramon és mind a 4 félévi vizsgáján meglepett minket a kreatív ötleteivel. :-)



Nagy Flóra, https://www.facebook.com/flowrahoopdance

Flóra így foglalta össze a képzésről a tapasztalatait. 


**********************************

Szeretnék köszönetet mondani Mahastinak, aki létrehozta a Hastáncoktatói Mentorprogramot, amelynek hallgatója lehettem én is két évig. 

A képzést a 2022. január 9. napján végeztem el sikeresen, aminek nagyon örülök, mert nagyon sok mindent tanulhattam itt.

Azért jelentkeztem a képzésre, hogy a gyakorlati és elméleti tudásomat fejlesszem a hastánc területén, és egy másik stílusban (hulahopp tánc) megfelelő tánc- és pedagógiai ismeretekkel kezdjek el oktatni.


A képzésen láthattam, ahogy a résztvevők egy része élesben is belevágott az oktatásba Mahasti biztatására, és milyen sikereket értek el a röpke két év alatt. 

Kicsit sajnálom, hogy vége lett a képzésnek, mert jó volt havonta legalább egyszer új stílusban táncolni vagy oktatási kihívásokról, női dolgokról és táncról beszélni. 

A képzésen rengeteg különböző óránk volt, arra ösztönözve minket, hogy a saját stílusunkat, egyéniségünket is találjuk meg a táncban. Nemcsak táncóráink voltak, hanem például táncpedagógia, marketing, rendezvényszervezés, önismeret, női önismeret és egyéb hasznos tantárgyaink is. 

Az elméleti tananyagok esetében nem a száraz elméletet nyüstöltük, hanem gyakorlat orientált órákon vehettünk részt, hiszen olyan emberektől hallgathattunk előadást, akik saját maguk is foglalkoznak az adott területtel, mert a saját vállalkozásukat kell menedzselniük és emiatt aktívan kell például a rendezvényszervezéssel foglalkozniuk. Más úgy rendezvényszervezést, márkaépítést vagy bármit hallgatni, hogy a könyv szerinti elméleti részt próbálják megértetni, vagy gyakorlati oldalról mondja el valaki, hogy milyen is például egy hastáncversenyt megszervezni az elejétől a rendezvény utáni utolsó lépésekig. 

Nagyon sok stílusról tanultunk, ami még jobban megszerettette velem a hastáncot. Amikor elkezdtem a képzést, akkor sok stílust már érintőlegesen ismertem, de nem tudtam azoknak a történetét, nyilván ahhoz, hogy egy stílust táncoljon az ember, nem kell a stílust kívülről fújnia, de számomra nagyon sokat segített a táncok megértésében.

A képzés előtt nem éreztem a bátorságot arra, hogy koreográfiát készítsek, de a képzésen minden félév végén elő kellett adnunk a saját koreográfiánkat, ami segített abban, hogy a saját stílusom felé kezdjek el haladni. Mahasti mindenkit biztat arra, hogy a saját stílusát, egyéniségét megtalálja a táncban, nem gyári hastáncosok kerülnek itt ki, hanem mindenkit arra ösztönöz, hogy olyat készítsen, amiben a készítő is örömét leli.

Miért is szerettem idejárni? Olyanokkal voltam együtt, akik ugyanúgy vagy talán még jobban szeretik a hastáncot. Nemcsak elméletről és gyakorlatról szólt, hanem bármilyen megpróbáltatásról beszélhettünk, ami éppen nehézséget okozott az életünkben. Mahasti számos, neves oktatót hívott meg a képzésre az igényeink szerint. Rálátást kaphattunk arra, hogy hogyan is kell egy hastánc iskolát/vállalkozást vezetni. Mivel jó páran elkezdtek a csoportomból már élesben oktatni, így tanár-tanítvány, tanítvány-tanítvány közötti szituációkat beszélhettünk meg. A hastánc történetéről és a különböző stílusokról széleskörű ismeretre tehettem szert. Előfordult, hogy nem tudtam a képzésen élőben részt venni, de mindig vissza tudtam utólag nézni az online felvételeket.

Kiknek ajánlom a képzést? Ajánlom mindenkinek, aki komolyabban szeretne foglalkozni a hastánccal, aki átfogó tudást szeretne, az oktatáson gondolkodik, de nem mer belevágni. A két év alatt mindenki talál valamit, ami miatt azt fogja mondani, hogy érdemes volt elkezdeni a képzést. Nekem több is van, mert a tudásomat mind elméleti és gyakorlati szinten is gyarapíthattam, valamint az önbizalmam is nőtt és merek koreográfiát készíteni.


Nagy Flóra, mind a 4 félév oklevelével 


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése