2010. február 1., hétfő

Színes selyemálmaid


Egy ideje már a hastánchoz használt selyemfátylak festésével is foglalkozom. A fátylakat kis részben a saját örömömre, saját magamnak, a ruháimhoz készítem, nagyobb részben pedig megrendelésre, teljesen egyénre szabottan. Soha nem festek két egyforma darabot.
Beillesztek néhányat ide a Balázs által készített képekből, aztán az átválogatás után hamarosan jönnek a Kozár Edit féle csodaképek is. :-) 
Addig pedig néhány a gyakran feltett kérdésekből. 
Jó olvasását, jó nézelődést!

---------------------------------------------

- Miért pont a selyemfátyol?
A selyemből készült fátyol az egyik legnehezebben kezelhető tánceszköz. Sokat kell gyakorolni, hogy a színpadon, tánc közben is ki tudjuk vele fejezni az érzéseinket, belső világunkat. Már a kezdetektől fogva a fátyol volt a kedvenc tánceszközöm: úgy éreztem, azt a könnyedséget, finomságot, törékenységet és lebegést, amit közvetíteni szeretnék, a fátyol fejezi ki leginkább. És mikor először megkaptam első selyemfátylamat, azonnal beleszerettem. Közel 10 éve már, hogy csak selyemfátyollal táncolok.

 

 Univerzum a la Mahasti

- Hogyan lehet nekem is egyénre szabott selyemfátylam?
Ha szeretnél te is egy eredeti „Mahasti” birtokosa lenni, hívj, hogy egyeztessünk:
36-70-317-80-90.

- Mit jelent, hogy egyénre szabott?
Ha hozzám jársz táncolni, vagy már láttalak tánc közben, akkor egyszerűbb dolgom van: ismerlek testközelből, láttam a táncodat, a mozgásodon keresztül megnyilvánuló egyéniségedet, éreztem az energiáidat.
Ha még nem ismerjük egymást, akkor megbeszélünk egy találkozót. Elbeszélgetünk arról, hogy mik az elképzeléseid, milyen színeket szeretnél, milyen színű és stílusú ruhához szeretnél fátylat.
Arról is beszélgetünk, hogy Te magad milyen vagy, milyen a temperamentumod, mik a vágyaid, törekvéseid, miért hastáncolsz, milyen az életstílusod, mit szeretsz, mit nem.
Eközben bennem is kialakul egy kép, érzés, benyomás veled kapcsolatban, amire a festés során támaszkodni tudok.
Amikor festem a fátyladat, Rád hangolódok, felidézem az energiáidat, azt, hogy én milyennek érezlek Téged, mit látok, milyen képeket, színeket, formákat… Én ezt az ajándékot hoztam odafentről: könnyedén rá tudok hangolódni a másik állapotára, rezgéseire. Ebben a különleges állapotban festek.

 Tenger Szelleme - Gabi fátyla

- És ha nem tetszik a nekem készült fátyol?
Mivel mindenki a saját, egyéni szűrőjén keresztül tapasztalhatja meg a másikat, előfordulhat, hogy én teljesen másmilyennek érzékellek téged, mint te magadat.
Éppen ezért, ha úgy érzed, nem téged festettelek a fátyolra, akkor nem kell elfogadnod, sőt, fizetned sem kell érte. Ebben az esetben a fátyol valószínűleg nem neked készült, hanem még keresi az igazi gazdáját, aki már vár rá valahol, csak még nem találtak egymásra. Hiszem, hogy a fátyol választ!
Ha a tőled kapott fehér selyemfátyolra festettem, és mégsem nyeri el a tetszésedet, akkor sem kell átvenned, hanem kapsz tőlem helyette egy ugyanolyan fehér fátylat cserébe.




Tavasztündér - Orsi fátyla
- Mennyibe kerül?
Az általam festett, csak neked készült egyedi festett fátyol, amit kimosva, kivasalva, dedikálva adok át neked - 18 000 Ft.
Ha saját fehér fátyladat festettem be, akkor ebből az árból lejön 5000 Ft.


 Delej - a Holdfény Lányainak kék-lila-narancs egyenruhájához készült fátyol

- Az én régóta használt fehér selyemfátylam kissé besárgult, elvesztette a ragyogó fehérségét. Mit tegyek?
Igen, ez sajnos, ezzel jár: a fehér fátylak egy idő után besárgulnak. Itt az ideje, hogy befestesd, hogy még évtizedekig gyönyörködhess a szépségében!

- Megkaptam a befestett fátylamat és kicsit kemény lett, elvesztette a lágy esését.
Emiatt nem kell aggódnod. A fátylaim azért ilyen ragyogóak, mert rengeteg festéket használok hozzájuk, nem sajnálva belőlük az anyagot. Ezért az első mosás-öblítés-vasalás után kissé kemények maradhatnak. Ez főként csak egyes színekre jellemző. De a befestett fátylad az aktív használat során idővel fokozatosan újra megpuhul majd, és akár 15-20 évig is megőrzi a színét, miközben az anyaga fokozatosan lágyul és idomul hozzád.


Habibi ya eini - a Holdfény Lányainak pink-lila egyenruhájához készült fátyol

- Miért nincsenek kontúros ábrák, kontúrok a színek között?
A lelki alkatomból fakadóan nem szeretem a konkrét formákat: inkább energiákon, színeken, áramlásokon keresztül érzékelem a világot, és ezért így is festek.
De ha úgy érzem, akkor egyéb dolgokkal (flitterekkel, csillámmal, tollakkal stb.) is díszíthetem a fátyladat. Ha pedig azt súgja az intuícióm, akkor természetesen, használok kontúrt, akril, metálfényű és egyéb festékeket is, de csak módjával, hogy ne nehezítsék el ezt a csodásan lebegő anyagot.

- Ezeket batikolod?
Nem. Én nem szeretném gyűrni ezt a finom anyagot. Minden mintát kézzel festek a fátyolra, ecsetekkel, pipettákkal és más „titkos” eszközökkel. :-)



 
A fátylak szépen felsorakoztak a fotózásra várva ... :-) 

-------------------------

Szólj hozzá, írj, kérdezz, nézegesd meg a többi fátyolfotót is az alábbi linkeken. 
Örülök a reakcióknak!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése