2020. április 16., csütörtök

Anya-lánya hastánc, fitness oriental, Mészáros Marcsi, Mahasti Hastáncstúdió

Mészáros Mária, azaz Marcsi néni
zsenge kora ellenére már komoly táncos és sportolói múlttal büszkélkedhet. Imádja a mozgást, ez az élete. A pörgés, a gyerekek, az aktivitás. 
A Mahasti Hastáncstúdióban ő vezeti az anya-lánya csoportot,
tart kezdő hastáncot, Fittness Oriental órákat és FitFight
®-ot is.
Nem mellesleg a Hastáncoktatói Mentorprogram másodéves hallgatója.
 

Mészáros Mária - Mahasti Hastáncstúdió 


Ismerkedj meg Marcsival közelebbről is ebben az interjúban. Az óráit offline és online is látogathatod, a több részes interjú végén pedig kérdezz tőle te is bátran.

***********************
Ha inkább kattintanál és kisebb részletekben olvasnád az interjút, akkor itt találod a vele készült interjúk részleteit.
https://www.facebook.com/mahasti10/posts/3207006839332451 - a kezdetek és mit adott a hastánc

*********************

Marcsi, mesélj a sportmúltadról. Milyen sportokkal, táncokkal foglalkoztál eddig, és hogyan kezdted el a hastáncot?

Már gyerekkoromtól kezdve érdekel a tánc. 6 évesen kezdtem, többféle stílust kipróbáltam (néptánc, társastánc, divattánc, hip-hop). Már gyerekként volt szerencsém rendszeresen fellépni és kipróbálni a versenyezést is.

18 éves koromban egy kis szünet következett a táncos életemben, hiszen a továbbtanulásra kellett koncentrálni. Iskolaváltás, költözés, sok minden közrejátszott, hogy abbahagyjam a rendszeres órákat. Ekkoriban kezdtem el aerobic órákra járni.
Persze itt is a koreografált órák mozgattak meg jobban. Szerettem a step, kangoo és boxos órákat is.

Főiskola után kiköltöztem Angliába, ahol folytattam a csoportos fitness órákat, és a thai boxot is kipróbáltam. Ezt is nagyon szerettem, de elsősorban még mindig a tánc hiányzott.

Ekkor találtam rá 2015-ben a hastáncra, ami már régóta vonzott, de sosem került azelőtt az életembe. Az élet érdekes humora, hogy a hölgy, akihez elkezdtem járni, magyar származású.
Elmentem tehát az első órámra, ami nem teljesen kezdő óra volt, mert én voltam az egyedüli, aki akkor találkozott a hastánccal először. Hatalmas kudarcélmény volt.
Szerencsére egy másik magyar lány is járt, aki adott egy gyakorló DVD-t, hogy az alapokat átvegyem otthon. És az oktatóm is bátorított, hogy jöjjek vissza a második órámra.
Visszamentem, nem adtam fel és hamar kiderült, hogy imádom. :-) Főleg miután a második órán megismerkedtem a legyezőfátyollal! :-)

Nagyon hamar beszippantott az orientális tánc, elkezdtem rendszeresen magán órákat is venni. 2016-ban már csatlakozhattam az Eastern Roses profi hastánc csoporthoz, akikkel különböző helyeken táncoltunk, mint például idősek otthonában, éttermekben, szülinapi bulikon, egyéb rendezvényeken.


Mit adott hozzá az életedhez a hastánc? Hozott valamilyen alapvető pozitív változást?

A hastánc óriási hatással volt az életemre! Megerősített. Újra volt miért dolgozni, célokat kitűzni, elérni. Sokkal magabiztosabb és elfogadóbb lettem magammal szemben, amióta hastáncolok. Nőiesebbnek is érzem magam, a nőiségemmel is segített közelebbi kapcsolatba kerülni. Minden nőnek ki kell próbálnia, csak ajánlani tudom!

 
Mészáros Mária - Mahasti Hastáncstúdió 


Hogy alakult a további életed? Hogyan kerültél haza, hogyan folytattad itthon, Magyarországon a hastáncot?

2015 a változások éve volt. Nem csak a hastánc miatt, hanem akkor kezdtem el foglalkozni főállásban gyerekekkel is, mint bébiszitter. Mindig szerettem a gyerekeket, és nagyon jó érzés, hogy segíthetek a szülőknek. Rengeteg jó barátság alakult ki a családjaimmal, akikkel mai napig tartom a kapcsolatot.

2018-ban párommal elhagytuk Angliát, és hazaköltöztünk Magyarországra.
Ekkor eldöntöttem, hogy elvégzek egy Csoportos Fitness Instruktor tanfolyamot, hogy én is taníthassak táncot, elsősorban gyerekeknek, de felnőtteknek is. Ez egy olyan belső indíttatás volt, ami már gyerekkorom óta vonz és hív. Hiszen ha megkérdezed azt az örökmozgó 8 évest, aki imád táncolni, hogy mi szeretne lenni, ha nagy lesz, akkor azt fogja mondani, hogy tánctanár. :-) Úgyhogy nem tétováztam, hamar belevágtam.




És még másba is, hiszen ekkor jelentkeztél a Hastáncoktatói Mentorprogramra is.

Igen, pontosan. 2018 októberében elkezdtem a Csoportos Fitness Instruktor tanfolyamot, novemberben pedig szerencsés véletlen folytán szembekerültem a Hastáncoktatói Mentorprogram hirdetésével. Elolvastam róla minden infót, márpedig hála Mahastinak rengeteg információ van fent róla. :-) 
Egyre jobban éreztem, hogy ezt nekem találták ki. Ezt kell csinálnom, segítenem kell a nőknek, hogy ők is átérezzék a tánc örömét, és ők is magabiztosabbak lehessenek. 
Sokat küszködtem azzal, hogy kiálljak magam mellett és ne nyomjam el a saját hangomat. Szerintem a nők nagy része ezt teszi…. Nálunk a családban ez nagyon erősen megjelenik. Nagymamám az, aki mindig alárendelte magát másoknak, és nem hiszem, hogy érezte, hogy joga lenne élni. Véletlen egybeesés (ami persze nincs…), hogy a Mentorprogrammal legelsőként nagymamám halálának napján találkoztam. Én úgy érzem, hogy összefügg.


Mit adott a képzés, mit tanultál és tanulsz belőle?

Amikor 2019-ben elkezdtem a tanfolyamot, rengeteg pozitív változást hozott az életemben. Amellett, hogy mélyebben beleláthatok az orientális stílusokba, megismerhetem az arab ritmusokat, a hastánc kialakulását, a legjobb magyar oktatókkal is lehetőségem van a képzés során találkozni!

Ezenfelül Mahasti látja mindenkiben azt, amire a másik képes, és folyamatosan olyan lehetőségeket tesz eléd, amik segítenek a fejlődésben. Nélküle nem tartanék ott, ahol most vagyok.  Rendszeresen kilökdös a komfortzónámból, ezáltal biztosítja a folyamatos fejlődésemet. :-) Nagyon hálás vagyok Neki!


Mondasz erre egy példát? Hogyan lökdös ki Mahasti a komfortzónádból?

2019 áprilisában lehetőségem nyílt, hogy átvegyem a Gyermek hastánc órákat a Szívvel-Lélekkel Stúdióban. Félelmetes volt, de hatalmas megtiszteltetés. Itt van előttem a lehetőség, amire mindig is vágytam. Beleugrottam. Mahasti mellettem állt, és hagyta, hogy megtaláljam a saját tanári hangomat. Segített és támogatott, anélkül, hogy elnyomta volna azt, ami én szeretnék lenni.




És a Csoportos Fitness Instruktor képzés? Azzal hogy állsz?

2019 májusában levizsgáztam és megszereztem a Csoportos Fitness Instruktor végzettséget. A képzés során a tanárom Csörgő Adrienn volt, aki szintén mély benyomást tett rám. Hihetetlen szigorral és alázattal végzi a munkáját. Adri kétszeres fitness világbajnok, rendkívüli oktató, és szakember.


Ha jól emlékszem, ő a kitalálója a FitFight®-nak is.

Igen, így van. A képzés során már beleszerettem ebbe a fitness irányzatba, és csak novemberig kellett várnom, hogy én is FitFight® oktató lehessek.
Csörgő Adrienn 2010-ben álmodta meg a FitFight® edzésmódszert. Adri célja, hogy egy olyan oktatói csapatot hozzon létre, akiknek az alázat, a tisztelet, a kitartás, az erő és önmagukba való hit alaptulajdonság, és ezt szívvel-lélekkel képesek tanítani.
Ez alapján már ti is láthatjátok, hogy számomra a FitFight® sem áll olyan messze a hastánctól és a hastánc által képviselt dolgoktól!

Konkrétan mi ez a Fit Fight?

A FitFight® egy küzdősport alapokra épített csoportos fitness irányzat. Ez az edzésmódszer a thai box, a kick box, a karate és a különböző távol-keleti harcművészeti irányzatok ütéseit, rúgásait, védéseit, technikáit és ezek kombinációit alkalmazza és ötvözi zenével. Szuper alakformáló és zsírégető, magas kalória felhasználású edzés! 😃Rengeteg előnye van a rendszeres FitFight® edzésnek. Javítja a szív és érrendszeri keringést, felgyorsítja az anyagcserét, javítja a testtartást és fokozza az izmok vérellátását, küzdősportolóknak kiegészítő sportként hatékonyan hat a gyorserő, izomerő, izomerő-állóképesség és állóképesség fejlesztésre, az edzésen alkalmazott mini kombinációk segítik a koordinációs képességek fejlődését és javítását. Lélektani hatásai is vannak:
Rendkívül jó stressz és feszültség levezető edzésmódszer, önbizalom fejlesztő hatása van, fokozza a magabiztosságot, kimondottan eredményezi a lelki felfrissülést, legfőképpen a monoton munkát végzőknek, ezáltal megnő a koncentrációs idő.

Én imádom csinálni, és szeretettel ajánlom mindenkinek, aki szeretné egy izzasztó edzéssel levezetni a napot, hetet.
Ki kell próbálni, sokan egyből beleszeretnek!




És nem csak a Fit Fight fűződik a nevedhez, hanem egy másik óratípus is, aminek már a neve is izzasztóan hangzik. J))

Egy új típusú óra indult a vezetésemmel a Szívvel-Lélekkel Stúdióban, ez pedig a Fitness Oriental.
Fontosnak találom, hogy fejlesszük az izmainkat és erősítő gyakorlatokat is végezzünk. Ez fontos a helyes testtartás kialakítása miatt és a testünket ért egésznapos negatív hatások korrigálása miatt is.
Ez az óratípus ötvözi a fitnesst és a hastáncot. Nincs is annál jobb, amikor a kedvenc táncoddal érheted el a fejlődést.
Én bevallom őszintén, nem szeretem a monoton edzéseket, így mindig is a változatos csoportos aerobik órákat kedveltem, ahol jó a zene, jól érezzük magunkat, de mégis jólesően elfáradunk és másnap érezzük, hogy igen, jót dolgoztunk. Ez segít lelkileg és testileg is fejlődni.
Fontosnak találom az ilyen edzéseket, mert a mai világban már annyi negatív hatás ér minket és a testünket nap, mint nap, hogy kénytelenek vagyunk ezzel foglalkozni! Elgyengülnek a hátizmaink, mert sokat ülünk munka közben, nézzük a monitort, púposak leszünk. Nem szimmetrikusan használjuk a testünket, így sokszor fáj a hátunk, derekunk stb. Sok negatívumot elkerülhetünk rendszeres edzéssel.
Fontos, hogy dolgozzunk ezekre az izmokra, hogy idősebb korban ne fájjon mindenünk. Az edzés során a zsírégetés mellett nagy hangsúlyt fektetek a core izomzat fejlesztésére. Ezáltal javul a tartásunk, az egyensúly érzékünk, csökken a sérülés veszélye a mozgás során.


Kezdők is jöhetnek? Vagy csak haladó hastáncosokat vársz?

A Fittness Oriental pozitív hatást gyakorol olyanokra is, akik évek óta táncolnak, hiszen az izmok erősítése segíthet az izoláció fejlesztésében is.
Bár kezdők is csatlakozhatnak, a legjobb eredmény érdekében azért jó, ha már pár hastánc órán részt vettek előtte.





********************

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése