Hogyan válasszuk ki a
számunkra legmegfelelőbb hastáncoktatót és hastánciskolát?
A hastánc nem csak testi,
hanem lelki és szellemi változásokat is elindít bennünk (ezt te is hamarosan
tapasztalod, ha most vágsz bele a hastánc tanulásába).
Éppen ezért nagyon fontos,
hogy a számunkra legmegfelelőbb oktatót válasszuk.
Olyat, aki a számunkra
igazán fontos utakat megmutatja és kísér, kalauzol, segít, támogat, ha úgy
alakul.
Hastáncoktatóként és leendő
vagy gyakorló tanulóként egyaránt fontos a számunkra az, hogy tudjuk, milyen
típusú órákon szeretnénk részt venni.
Az alábbiakban a választáshoz szeretnék
néhány támpontot nyújtani.
Tanulóként a saját hastáncoktatónk,
mesterünk kiválasztásában alapvetően motiválhatnak minket a következő kérdések.
1, Mit szeretnénk: pörgős,
dinamikus órákon izzadni, alakot formálni, erőnlétet szerezni és nem mellékesen
táncolni, s másnap, az óra hatékonyságának bizonyítékaként esetleg izomlázzal
ébredni?
Vagy inkább testkímélő, lágy, gyógytorna jellegű vagy meditatívabb
mozgásformára vágyunk és ezt a hastáncban véljük megtalálni a magunk számára?
2, Technikailag szeretnénk
gyorsan fejlődni, hamar versenyeredményeket elérni és/vagy színpadon szerepelni?
Vagy inkább a „lelkizést”, nőiségünk kibontakozását, egy bizalomteljes női
kört?
Vagy leginkább a spirituális utunkat keressük a hastáncban.
3, Szabad tánc, vagy
koreográfia? (Ezt feltétlenül kérdezd meg, ha felhívod a kiválasztott oktatókat.)
Szabadon szeretnénk táncolni, mozogni, hagyni, hogy lelkünk is
szabadon szárnyaljon?
Vagy inkább koreográfiákat, kombinációkat tanulni, sőt, akár még az elmélet anyagban is elmélyülni.
4, Személyiség és/vagy
tánctudás? Fontosabb-e nekünk a tanár személyisége, vagy inkább a tánctudására
vagyunk kíváncsiak?
Ha úgy érzed, inkább a
lelkiség fontos, ha érzékeny lelkű vagy, akkor inkább egy hasonló típusú tanárt
válassz, aki empatikusan irányít.
De lehet, hogy te egy ambiciózus, dinamikus, lendületes ember vagy, akinek teljesen mindegy, hogy kinél tanul, felőle akár
üvöltözhetnek is az órán, csak hagyjuk a francba a hülye női locsogást? Akkor
válaszd a legmagasabb szakmai színvonalat az oktató emberi vonásaitól függetlenül és hajrá!
5, Anyagiak. Igen, sokszor ezek is közrejátszanak a döntésünkben.
Lehet, hogy inkább megfizetjük
a kis létszámú órát, esetleg a magánórát is egy nevesebb oktatónál. De az is lehet, hogy elsőre inkább az anyagi
szempontokat figyelembe véve egy nagyobb létszámú, akár
30 fős, olcsóbb, rövidebb tanfolyamon vennénk részt?
6, Csapattagok, a csoport, ahová kerülünk.
Fontos-e
számunkra a csoport életkori összeállítása, hozzáállása, a tagok szimpátiája,
hogy hamar befogadnak-e minket?
Vagy tk. bármilyen csoportban jól tudjuk érezni
magunkat?
Rengeteg kisebb, családias csoport működik szerte az országban,
akik szeretettel fogadják be a vendégeket.
És olyan iskolák is vannak, ahol nem
a bensőséges hangulatra fókuszálnak, hanem kizárólag a tánctudásra és a
kőkemény tanulásra, szakmai fejlődésre.
7, Hely, helyszín.
A hastánc oktatónk kiválasztásánál akár a lakhelyünk, munkahelyünk közelsége is számíthat.
Sokan mennek inkább a közeli klubba egy kezdő oktatóhoz, aki csak egy sarokra van a munkahelyüktől.
De van, aki mindenképpen az általa legjobbnak tartott tanártól szeretne tanulni, és ezért még arra is hajlandó, hogy átutazza érte a fél világot.
Szerencsére manapság, az internet adta lehetőségek korában már a földrajzi távolság sem számít.
Egyik megoldás sem jobb vagy rosszabb. Csak TE számítasz, hogy neked mi a jó, téged mi tesz boldoggá.
Már a legelső órától
tapasztalhatjuk, hogy minden stúdióban más-más hangulat fogad. Mindenhol más a
hangnem, az óra felépítése, a tanár hozzáállása, az órán hallgatott zenék
stílusa, a terem energetikája stb.
Döntésünk előtt ezért érdemes több oktató minél több óratípusát
kipróbálnunk, és addig keresgélnünk, amíg ebben is rá nem találunk az „igazira”.
És oktatóként is...
Ugyanúgy, ahogy magának a hastáncnak nagyon
sokfajta stílusa létezik, az oktatói stílusok palettája is rendkívül széles.
Azt, hogy hastáncoktatóként milyen órákat tartunk, nagyban meghatározzák az
általunk leginkább kedvelt táncstílusok, de leginkább a saját értékrendünk,
személyiségünk, pedagógia elveink stb.
A hastánc tanár is jól érzi
magát.
Pedagógusként a tanításon kívül szintén sok egyéb szempont is vezérel minket. Tanárként is ugyanolyan fontos, hogy jól érezzük magunkat az órákon, mert csak így tudjuk kihozni mind tanítványainkból, mind magunkból a maximumot. Egy jó hastáncoktató ráadásul odafigyel arra is, hogy ne csak a tánc technikáját adja át tanítványainak, hanem képvisel egyfajta szellemiséget is, segíti tanítványait a kiteljesedésben, nőiségük kibontakoztatásában, a létezés minden örömének átélésében
Pedagógusként a tanításon kívül szintén sok egyéb szempont is vezérel minket. Tanárként is ugyanolyan fontos, hogy jól érezzük magunkat az órákon, mert csak így tudjuk kihozni mind tanítványainkból, mind magunkból a maximumot. Egy jó hastáncoktató ráadásul odafigyel arra is, hogy ne csak a tánc technikáját adja át tanítványainak, hanem képvisel egyfajta szellemiséget is, segíti tanítványait a kiteljesedésben, nőiségük kibontakoztatásában, a létezés minden örömének átélésében
******************
Mahasti Hastánc - Szívvel-Lélekkel
www.facebook.com/taneczhyvotabudapest
www.youtube.com/user/Mahasti10
Szívvel-Lélekkel Stúdió
www.youtube.com/user/Mahasti10
Szívvel-Lélekkel Stúdió
Cím: Budapest, IX. kerület., Bokréta utca 12. Fszt. 2.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése