Ha még nem olvastad, katt a linkre az első részhez: http://everydaylifeofabellydancer.blogspot.hu/2016/08/mi-tortenik-egy-hastanc-oran.html
A bemelegítés és a közös tánc után következhet az új
mozdulatok elsajátítása és gyakorlása.
A kis létszámú
csoportjainknak, a családias környezetnek köszönhetően a Mahasti
Hastáncstúdió oktatóiknak mindig jut elég figyelme és ideje arra, hogy egyénileg
is foglalkozzon a csoport minden tagjával. Így az újonnan becsatlakozott
csoporttagoknak sem okoz nehézséget a felzárkózás. (Neked sem fog, ne aggódj!) :-)))
Az új mozdulatokat egyből be is építjük a következő
koreográfiába.
A Mahasti módszer szerint a
koreográfiák tanulása a legjobb módja annak, hogy zenére begyakoroljuk az új
mozdulatokat, kombinációkat és elsajátítsunk egy újabb stílusú táncot.
Egyetértek a legtöbb oktatóval abban, hogy a koreográfiatanulás a hastánc
tanulásának elengedhetetlen része.
Nem csak a koreográfia
tanulása, de a gyakorlása során is mindig felmerül valamilyen új, tisztázatlan
kérdés, akár a mozdulatok sorrendjével, a mozdulatok átváltásával kapcsolatban,
a koreográfia technikai vagy stílusbeli felépítésével kapcsolatban.
A koreográfiák elsajátításakor mindig kitérünk a zene részletes elemzésére is (ritmikai és történelmi szempontból) és beszélgetünk a zene és a tánc stílusáról is. Nézünk hasonló stílusú táncokat felvételről, más zenékben is keresünk hasonló ritmusokat, ritmusismereti gyakorlatokat végzünk stb.
A koreográfiák elsajátításakor mindig kitérünk a zene részletes elemzésére is (ritmikai és történelmi szempontból) és beszélgetünk a zene és a tánc stílusáról is. Nézünk hasonló stílusú táncokat felvételről, más zenékben is keresünk hasonló ritmusokat, ritmusismereti gyakorlatokat végzünk stb.
Az új koreográfia tanulása
után gyakoroljuk a régieket is, hogy ne menjenek feledésbe, illetve ezzel
készülünk a következő fellépésekre, versenyekre is.
Az órán (főként a nyári
nyílt tréningeken) végezhetünk játékos,
páros és csoportos gyakorlatokat is, amelyek során elmélyíthetjük és
aktivizálhatjuk szunnyadó tudásunkat. Az ilyen gyakorlatoknak egyfajta
csoportépítő szerepe is lehet, mert a közös gondolkodás és „játék” során a
csoport tagjai jobban megismerik egymást, lelkileg is közelebb kerülnek
egymáshoz.
Az órát végül testtudatosító
gyakorlatok, nyújtás, lazítás, levezetés és levezető beszélgetés zárhatja.
Ilyenkor főként azokat a
testrészeinket lazítjuk/nyújtjuk, amelyek a legnagyobb igénybevételnek voltak
kitéve az aznapi órán. De a gerinc és a medence soha nem maradhat ki a sorból. J
A zárókör során a
tánccsoport tagjai megoszthatják a többiekkel az órán szerzett élményeiket,
tapasztalataikat. Elmondhatják, ami a nyitókörből kimaradt, előállhatnak a
menet közben felmerült kérdéseikkel.
Ez egy remek alkalom arra
is, hogy az oktató egyéni értékelést adjon a csoport tagjainak, tanácsokat
adjon a további fejlődéshez, kiemelje az óra legsikeresebb momentumait, összegezze
az órán tanultakat és esetleg házi feladatot adjon a tanulóknak.
A felsorolt módszerek,
természetesen, szabadon kombinálhatóak, kihagyhatóak, vagy újabb gyakorlatokkal
is színesíthetőek az órák típusának, a tanár egyéniségének, pedagógiai
megközelítésének és a csoport igényeinek függvényében.
Az azonban biztos, hogy egy-egy hastánc óra után MINDENKI sokkal boldogabban, felszabadultabban, nőiségében és nőiességében megerősödve megy haza.
Nem is teszünk érte szinte semmit, mégis megtörténik a varázslat minden órán!
Nem igaz?
:-)
Az azonban biztos, hogy egy-egy hastánc óra után MINDENKI sokkal boldogabban, felszabadultabban, nőiségében és nőiességében megerősödve megy haza.
Nem is teszünk érte szinte semmit, mégis megtörténik a varázslat minden órán!
Nem igaz?
:-)
************
Varázsolj velem te is!
Várunk szeretettel!
Varázsolj velem te is!
Várunk szeretettel!
Mahasti Hastánc - Szívvel-Lélekkel
www.facebook.com/taneczhyvotabudapest
www.youtube.com/user/Mahasti10
Szívvel-Lélekkel Stúdió
www.youtube.com/user/Mahasti10
Szívvel-Lélekkel Stúdió
Cím: Budapest, IX. kerület., Bokréta utca 12. Fszt. 2.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése