2016. augusztus 4., csütörtök

Mi történik egy hastáncórán? - 2. rész

Az előző bejegyzésben beszéltünk már a nyitókörről, a bemelegítésről és a "technikázásról" is.
Ha még nem olvastad, katt a linkre az első részhez: http://everydaylifeofabellydancer.blogspot.hu/2016/08/mi-tortenik-egy-hastanc-oran.html



Mahasti Hastánc - Szívvel-Lélekkel Fotó: Dusan Strauss 


De hogyan tovább?

A bemelegítés és a közös tánc után következhet az új mozdulatok elsajátítása és gyakorlása.
A kis létszámú csoportjainknak, a családias környezetnek köszönhetően a Mahasti Hastáncstúdió oktatóiknak mindig jut elég figyelme és ideje arra, hogy egyénileg is foglalkozzon a csoport minden tagjával. Így az újonnan becsatlakozott csoporttagoknak sem okoz nehézséget a felzárkózás. (Neked sem fog, ne aggódj!) :-))) 

Az új mozdulatokat egyből be is építjük a következő koreográfiába.
A Mahasti módszer szerint a koreográfiák tanulása a legjobb módja annak, hogy zenére begyakoroljuk az új mozdulatokat, kombinációkat és elsajátítsunk egy újabb stílusú táncot. Egyetértek a legtöbb oktatóval abban, hogy a koreográfiatanulás a hastánc tanulásának elengedhetetlen része.

Nem csak a koreográfia tanulása, de a gyakorlása során is mindig felmerül valamilyen új, tisztázatlan kérdés, akár a mozdulatok sorrendjével, a mozdulatok átváltásával kapcsolatban, a koreográfia technikai vagy stílusbeli felépítésével kapcsolatban. 
A koreográfiák elsajátításakor mindig kitérünk a zene részletes elemzésére is (ritmikai és történelmi szempontból) és beszélgetünk a zene és a tánc stílusáról is. Nézünk hasonló stílusú táncokat felvételről, más zenékben is keresünk hasonló ritmusokat, ritmusismereti gyakorlatokat végzünk stb.

Az új koreográfia tanulása után gyakoroljuk a régieket is, hogy ne menjenek feledésbe, illetve ezzel készülünk a következő fellépésekre, versenyekre is.

Az órán (főként a nyári nyílt tréningeken)  végezhetünk játékos, páros és csoportos gyakorlatokat is, amelyek során elmélyíthetjük és aktivizálhatjuk szunnyadó tudásunkat. Az ilyen gyakorlatoknak egyfajta csoportépítő szerepe is lehet, mert a közös gondolkodás és „játék” során a csoport tagjai jobban megismerik egymást, lelkileg is közelebb kerülnek egymáshoz.

Az órát végül testtudatosító gyakorlatok, nyújtás, lazítás, levezetés és levezető beszélgetés zárhatja.
Ilyenkor főként azokat a testrészeinket lazítjuk/nyújtjuk, amelyek a legnagyobb igénybevételnek voltak kitéve az aznapi órán. De a gerinc és a medence soha nem maradhat ki a sorból. J

A zárókör során a tánccsoport tagjai megoszthatják a többiekkel az órán szerzett élményeiket, tapasztalataikat. Elmondhatják, ami a nyitókörből kimaradt, előállhatnak a menet közben felmerült kérdéseikkel.
Ez egy remek alkalom arra is, hogy az oktató egyéni értékelést adjon a csoport tagjainak, tanácsokat adjon a további fejlődéshez, kiemelje az óra legsikeresebb momentumait, összegezze az órán tanultakat és esetleg házi feladatot adjon a tanulóknak.

A felsorolt módszerek, természetesen, szabadon kombinálhatóak, kihagyhatóak, vagy újabb gyakorlatokkal is színesíthetőek az órák típusának, a tanár egyéniségének, pedagógiai megközelítésének és a csoport igényeinek függvényében.

Az azonban biztos, hogy egy-egy hastánc óra után MINDENKI sokkal boldogabban, felszabadultabban, nőiségében és nőiességében megerősödve megy haza. 
Nem is teszünk érte szinte semmit, mégis megtörténik a varázslat minden órán!
Nem igaz? 
:-)

************

Varázsolj velem te is!
Várunk szeretettel!

Mahasti Hastánc - Szívvel-Lélekkel
Cím: Budapest, IX. kerület., Bokréta utca 12. Fszt. 2.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése